Campania Lay’s – Gustul Lay’s cucerește vara

Mi se pare interesant că Lay’s tot face campanii cu Puya și Cabral. Nimic de zis, amândoi sunt băieți simpatici și cunoscuți, dar eu n-aș spune că mai e vreunul dintre ei chiar pe val sau că publicul lor fidel ar fi din categoria de vârstă țintită de Lay’s… Dar dacă tot insistă probabil că merge🙂

Sinceră să fiu, mie nu mi se pare o campanie foarte, foarte reușită. Nu prea are cine știe ce logică leapșa lor, dar fie… E de vară, e foarte dinamic și nici nu e neapărat de ne-privit. La fel, sunt tentată să spun că nici miza nu e chiar extraordinară (doar doze de Pepsi, zău?), dar aleg să fiu recunoscătoare că măcar s-a renunțat la ideea cu banii din pungă (deși varianta asta era o miză mai consistentă, mie mi-a sunat întotdeauna prost ideea asta).

3 thoughts on “Campania Lay’s – Gustul Lay’s cucerește vara

  1. Duamneeeeeeeee………… deci așa ceva…. aproape că e o campanie mai proastă decât cea de la Vodafone cu românismul…. Duamneeeeee…… Deci eu nu mănânc chestii epice și cu scălâmbăieli, clar?!
    A-propos de “probabil că merge dacă tot insistă”, eu nu cred. Am mai purtat discuția asta referitor la Vodafone, iar concluzia mea e chiar că nimeni nu are nici o idee. Despre nimic. Deci analiza audienței nu are nici o legătură cu realitatea, asta pot să ți-o spun sigur. Sunt niște numere fără nici o valoare și distorsionate în ultimul hal de un sistem gândit prost, pus la punct îngrozitor de neprofesionist și care oricum nu dă șanse egale tuturor categoriilor de public deci e irelevant statistic. Aici știu sigur, nu sunt păreri. Dincolo, unde nu știu sigur dar am păreri, e partea de rezultate ale campaniilor. De exemplu amicul meu e naiv și pedalează tare pe partea de românism: “dar au rezultate!”. “Ce rezultate?”, zic. Poate cineva să arate că niște rezultate pozitive ipotetice ale Vodafone (ele sunt la nivel de zvon, nu date oficiale) nu sunt generate de fapt de oferta comercială? (statistic cauzalitatea se demonstrează prin regresie). “pe zona de business!” Nu zău? Adică firmele își fundamentează decizia de cumpărare pe… “cine are abonament de la noi e frumos, deștept și bogat, iar cine are abonament la Digi e sărac și prost”, nu pe ce oferă și la câți bani…
    În concluzie, peisajul publicității noastre lasă mult de dorit. Mi-ar fi plăcut ca acum, la maturitate, să-și fi păstrat spiritul “ăla mic, negru, de respira greu” pe care să-l regăsesc alături de banii și companiile tot mai multe din prezent.
    Încă o critică, scurtă: nu-mi imaginam că e posibil ca vreo companie telecom să-mi fie mai antipatică decât Orange, cu reclamele lor dezgustătoare prin care vindeau un anume stil de viață, nu un serviciu comercial. Ei, Vodafone a reușit cu brio.

    • Hm, partea cu „merge” fix la vânzări se referea, pentru că ele sunt scopul final al publicității. Pot să moară oamenii de drag după o reclamă, e OK, e un câștig, poate avea beneficii colaterale, dar dacă nu cumpără lumea produsul/serviciul e fix pix!🙂 Cât despre Vodafone, dacă e să mă refer strict la felul în care comunică și să fac abstracție total de opiniile personale (de consumator expus la mesaj), nu cred că ai dreptate. Are multe campanii în paralel, fiecare adaptată foarte abil la nișa ei și, de exemplu, nu degeaba au luat atâția ani la rând premiul I la Top Social Brands🙂

      PS: Pentru critica scurtă, la fel, dacă e să faci abstracție de preferințele proprii, zău, să vinzi un stil de viață și nu un produs/serviciu anume e ceva chiar foarte rafinat în publicitate și destul de greu de construit…

  2. Pingback: Reclama Chio Chips cu Skizzo Skillz | Publicitate românească

Leave a Reply

