Reclama pentru Rețeaua Privată de Sănătate Regina Maria

Nu știu exact de ce, dar pare să fie un moment bun pentru promovarea clinicilor private. Adică îmi închipui că nu e deloc întâmplător că am văzut în perioada asta spoturi și pentru Polisano, și pentru MedLife, și pentru Sanador, și pentru Regina Maria. Însă, dintre toate, părerea mea este că se remarcă net campania celor de la Regina Maria. E caldă, sensibilă, emoționantă, optimistă și cu un tagline care chiar provoacă ecouri interioare, mai ales pentru că apasă, subtil, pe unul dintre marile puncte slabe ale sistemului medical de stat – „munca unui medic bun nu lasă umbre”.

Singurele mele rezerve sunt față de folosirea copiilor în spoturi, respectiv sloganul cu „cei mai buni medici”. Însă îmi dau seama că prima rezervă e un pitic de-al meu, teribil de subiectiv; ba chiar și principiul meu anti-folosirii copiilor în reclame se cam clatină în contextul relevanței și în condițiile în care poveștile nu sunt deloc forțate… Iar despre aspectul superlativului, zău, nu e neapărat problema mea, dar mă gândesc că există posibilitatea să aibă o problemă concurența cu un asemenea mesaj. Știu sigur că prin alte țări legislația nu permite să spui că ești cel mai bun sau că ai cel mai bun […] (motiv pentru care, de exemplu, și Carlsberg e „probably the best beer in the world” și nu direct „cea mai bună bere din lume”) și un argument bun pentru o asemenea politică s-ar putea să fie însăși incapacitatea de a dovedi așa ceva. Cum demonstrezi că ai cei mai buni medici? Ce înseamnă asta exact? Cum evaluezi performanța? Etc. Dar astea-s ițele lor legale de rezolvat când și dacă o fi cazul; în rest, pentru potențialul client sună bine, deci e o poziționare inspirată.

Leave a Reply

