Reclama Doncafe Instant

E interesant de observat că nesul e ruda mai dinamică, mai intensă și oarecum utilitară a cafelei, pentru că cei de la Doncafe vorbesc despre cafeaua instant în contextul unei nevoi pentru un impuls, iar cafeaua clasică e cumva despre răsfăț, despre un pas înapoi, poate despre aromă și sigur despre ”momentul tău”:

Chiar aș fi curioasă să aflu dacă au studiat riguros piața și au ajuns la concluzia asta bazându-se pe o plajă reală de percepții ale consumatorilor sau pur și simplu așa au ales ei să-și poziționeze gamele de produse. Altfel, ar fi o greșeală să trag eu concluzii bazându-mă pe opinia proprie, cu atât mai mult cu cât nu sunt chiar o băutoare autentică de cafea [a se citi ”n-am nevoie de licoarea magică pentru a mă trezi; o beau când și când, pentru că-mi place gustul și atunci cu lapte și miere (da, știu, sacrilegiu!)”].

Și încă ceva ce merită punctat la spoturile Doncafe din ultima vreme e partea aceea cu ”singura cafea din România premiată pentru calitate de institutul german DLG”. Sincer, mie nu-mi spune nimic numele DLG și pun pariu că nu e foarte multă lume care să știe cu adevărat despre ce e vorba.

De fapt, hai, fie, dacă tot vorbim despre asta, să și citim despre DLG – de exemplu, aici, pe Wikipedia. Nu-i așa că sunteți mai puțin impresionați de sonoritatea pe care o are ”Societatea germană pentru agricultură”? OK, e drept, dacă insistăm să citim mai departe aflăm că e un ONG cu tradiție în industrie și că se ocupă cu promovarea progresului, ba stabilește și anumite standarde de calitate. Însă pun pariu că eu fac parte dintr-o minoritate minusculă care a ales să-l întrebe pe prietenul Google despre DLG și pentru mulți e suficient gândul că Doncafe a primit o distincție pentru calitate și, mai mult, au primit-o de la nemți! Mă rog, v-am mai povestit că eu am oarece rezerve când vine vorba despre mitul calității germane, dar și aici cred că mă încadrez într-o minoritate minusculă și în general e un mesaj care prinde (doar n-au pus asta degeaba în reclamă, nu?).

PS: Oare inclusiv faptul că spotul pentru cafea instant e semnificativ mai scurt decât cel pentru cafea are legătură cu intensitatea? Sau e mai degrabă o alegere economicoasă? Ori o fi puțin din amândouă…

Leave a Reply

