Reclama Telekom – Să oferi fără motiv e cel mai tare motiv

Am intrat de curând într-o bancă și am observat că acolo încă era un sticker cu ”puteți plăti aici facturile Romtelecom” și de atunci mă tot gândesc cum au făcut, oare, cei de la Telekom tranziția pentru publicul ceva mai în vârstă. Pentru că în general au cam vorbit cu publicul tânăr și foarte tânăr și spun asta gândindu-mă la magenta asta vibrantă, la mega-concertul cu care s-au lansat, la parteneriatele pe care par să le aibă cu evenimente etc.; inclusiv sloganul ăsta cu ”experiențe împreună” e tot legat mai degrabă de tinerii dornici să experimenteze. Și nu-i problemă, publicul tânăr oricum se adaptează…

Însă Telekom are printre abonați și un procent sănătos de vârstnici; eu aș miza că cel mai mare procent dintre toate companiile de telefonie mobilă, iar asta numai din moștenirea de la Romtelecom (știți voi, grupul în vârstă care insistă să păstreze ”fixul”), deși cred că și Cosmote-ul a apucat să atragă un segment serios, probabil tot prin legătura cu fostul Romtelecom (adică de când li s-a oferit posibilitatea de a vorbi gratuit în rețea). Iar publicul în vârstă se adaptează greu, motiv pentru care ar trebui să-l pregătești altfel. Mă rog, că oamenii trecuți de o anumită vârstă o să-i spună tot Romtelecom până-n ultima zi de viață e ceva, dar nu e o problemă atât de mare cu a nu recunoaște locurile în care se plătesc facturile, de exemplu (da, și-au păstrat clădirile, dar dacă te așteptai să vezi albastru și faci cale-ntoarsă când dai de magenta, nu-i bine).

Oricum, îmi închipui că s-au gândit și la toate astea când au făcut rebranding, iar un indiciu ar putea fi inclusiv ultimul spot:

OK, cântă Smiley pe fundal și apar în cadru puștii cu skateboard-urile, dar mesajul în sine tind să cred că-i atinge pe cei dintr-un segment de vârstă de un anumit fel. Iar asta mi se pare o mișcare foarte bună din partea lor. Și da, e un spot destul de simpatic.

[UPDATE] O, Doamne! Pe ăsta nu-l văzusem la vremea lui:

Mie nu mi se pare că ar fi o mostră de gest simpatic, ci o mostră de stalkereală. Un flăcău face o poză pe șustache și-o prelucrează un pic, iar ea se întoarce zâmbind cu reconuștință pentru efort? Nu cred. Reacția realistă sunt sigură că ar arăta cam altfel. Gen ”păstrează distanța!”…

2 thoughts on “Reclama Telekom – Să oferi fără motiv e cel mai tare motiv

  1. e un spot destul de cretin care e facut fara nici-o logica elementara. Dar tu cum esti spalat pe creier asa cum este 98% din populatia planetei nu iti dai seama de asta. Mars date-n mortii matii

    • Coaja, bine că ai văzut tu Lumina și ne-ai zis și nouă! Mare noroc! Atâta doar că mințile luminate mai pricep și că oameni diferiți răspund la lucruri diferite. Dar câtă vreme oricum te bate cratima (și ăsta-i singurul motiv pentru care-ți las ne-editat comentariul), permite-mi să fac abstracție de mostrele tale de înțelepciune.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s