Reclama Mercedes B Class – Pentru copilul din tine

Am râs după ce am văzut prima dată spotul, pentru că mi s-a părut ușor neverosimil:

Dar după ce m-am uitat de câteva ori la el am început să mă întreb cui se adresează de fapt și până la urmă am ajuns la concluzia că au făcut, subtil, o chestie foarte interesantă. Teoretic spun că e o mașină suficient de spațioasă încât să încapă întreaga familie, însă nu-și propune să fie chiar o mașină de familie, iar răspunsul șoferiței dezvăluie (poate) mai mult decât se aude. De fapt, simplu fapt că la volan e o femeie e altceva…

În varianta tradițională, reclamele pentru mașini tind să arate ca cea pentru BMW sau ca spotul pentru Land of quattro al celor de la Audi:

Sigur, variațiuni există din plin, felul în care construiești povestea vizual și ca mesaj face oricând diferența, dar stilul e în general același – intens, dinamic, aventurier, cu adrenalină și forță din plin – practic emană testosteron. Uneori nu vezi șoferul, dar când îl vezi e bărbat. Și chiar dacă nu-l vezi e clar că spoturile de pe nișa auto tind să se adreseze domnilor.

Ei bine, am senzația că Mercedes a făcut un pas curajos spre o nișă prea puțin exploatată, dar cu mult potențial – femeia de carieră. Sunt destule pe piață (probabil din ce în ce mai multe), își permit mașini scumpe, le place să conducă, s-ar putea să le caracterizeze aceeași agresivitate masculină și da, multe sacrifică maternitatea pentru poziția de putere. Iar spotul acesta pentru B Klasse Sport Tourer mi se pare că le este dedicat 100%, chiar dacă sloganul cu ”pentru copilul din tine” pare să meargă în altă direcție (demers menit să nu descurajeze complet publicul masculin).

PS: Dacă vreți musai reclama dublată în limba română, o găsiți aici, pe pagina de Facebook a celor de la Mercedes-Benz România.

Leave a Reply

