Reclama BestJobs – Joburi JOBURI JOBURI pe pâine

Dragă BestJobs,

Cu ocazia asta inaugurez oficial categoria ”Dafuq did I just see?!”. Am mai avut câte-un ușor impuls să fac asta în trecut și după alte vizionări de spoturi (ba chiar am și exclamat în scris în ”analiza” reclamei cu grădinarul și maioneza), dar n-am fost niciodată atât de motivată ca acum:

Sincer, e genul de situație în care parcă mi-e cam rușine să abordez subiectul și chiar mi-e jenă de jena lor (inclusiv a protagoniștilor și, zău, nu știu cu cât ar trebui să mă plătească cineva ca să mă fac de… job… în halul ăsta în spațiul public; de fapt, nu, nu, am mari dubii că aș susține o asemenea reprezentație și-n initmitatea casei).

Așadar, oameni buni, dacă tot aveți platformă de recrutare, recomandarea mea călduroasă e să dați acum-ACUM un anunț pentru altă agenție. Habar n-am cine a făcut duda de mai sus și pe cuvânt că nu merită efortul să caut (asta dacă și-l asumă careva), dar spotul ăsta nu trebuia să vadă lumina zilei și nu pot să nu mă întreb cum de nu s-a sesizat nimeni din lanțul decizional înainte de difuzare…

Și nu, nu cred că vă puteți amăgi că tura asta o să funcționeze mitul cu publicitatea negativă care cică ar fi tot publicitate utilă. Nici măcar o brumă de speranță pentru eficiența repetiției nu întrezăresc. Altfel, sigur, n-am niciun dubiu, lumea o să audă despre reclamă și n-o să vă confunde, dar mi se pare foarte, foarte, foarte improbabil să existe orice fel de consecință pozitivă (pe termen scurt, mediu și lung).

Iar dacă e să fac o comparație cu ultima campanie eJobs, care a arătat cam așa:

Mă rog, nu prea se poate face o comparație și, chiar dacă unora s-ar putea să li se pară cam fad demersul celor de la eJobs, e clar că se poziționează cu totul altfel și că și-au consolidat parteneriate în altă ligă. Bonus, dacă mi-aș uita jumătate de creier în cealaltă pălărie și ar putea să mi se pară vag amuzantă reclama urlătoare, când mi-aș căuta de lucru aș opta pentru partenerul sobru… Știi, râdem, glumim, dar munca-i treabă serioasă.

PS: Am încercat să-mi găsesc cuvintele, dar percepțiile se condensează cel mai bine vizual și oricum aș întoarce-o rămân la prima mea impresie:

Nu, una nu e suficientă:

PPS: Comentariile de pe Facebook sunt infinit mai bune decât spotul😀

[UPDATE] Pff, nici măcar nu e idee originală?!🙂

Plus că, zău, reclamele se adaptează cultural. Voi ați văzut ce dubioșenii se vizionează/cumpără/joacă în partea aia a lumii? Poate la ei are sens în context. La noi abia dacă le-au bătătorit un pic drumul ficații ăia care-mi urlă din TV în spoturile Antrefrig

5 thoughts on “Reclama BestJobs – Joburi JOBURI JOBURI pe pâine

  1. Reclama de la Best Jobs este oribila, intr-adevar..nu cred ca am vazut ceva mai infernal…din toate punctele de vedere. Nu are nicio legatura cu produsul, personajele parca sunt dintr-o piesa nereusita de teatru kabuki, sunetul este …offf…ce mai…nici macar antireclama nu este…nu stiu ce este…iar pe protagonista principala as lua-o pus si simplu si as da-o cu capul de pereti…imi aduce aminte de stereotipul fufelor anagajate pe la banci in anii ’90 care in we mergeau la Salsa sa faca un El Meniaito sau cum dracu’ i-o zice porcariei aleia de dans in grup.

  2. Pingback: Reclama BestJobs – Mii de Joburi! | Publicitate românească

Leave a Reply

