Reclama Catena de Sărbători

Dacă e să fi văzut ceva la televizor în ultimele două săptămâni, ceva-ul ăla a fost sigur o reclamă la Catena. Mă rog, vorba vine una, că-s o grămadă, chipurile adaptate pentru mai multe regiuni și rulează ba-n format scurt, ba mai lung. De ce a plouat cu spoturile lor presupun că e clar pentru toată lumea. Adică, nu știu voi, dar eu am senzația că s-au triplat numele pe care le-am tot întâlnit pe ecran pentru categoria ajutoare digestive și, na, toți cumpătații trebuie să-și ia de undeva digestomezym-fiobilinohelpul extra-forte, nu? Așa că de ce nu și le-ar lua de la Catena? Mișcare inspirată, mai ales că țintesc spre un public ceva mai în vârstă, iar ei sunt chiar mai predispuși decât oricine să aibă nevoie de pastile ajutătoare…

Totuși, mă depășește de ce optează pentru forme atât, atât, atât de nefericite! Oare chiar asta îi atrage pe cei din core-targetul lor?! Altfel, percepția generală cred că e exact așa cum a formulat-o un cunoscut de-al meu: ”de fiecare dată crezi că tocmai ai văzut cea mai proastă reclamă posibilă, dar te surprind mereu cu următoarea, care-i și mai proastă”.

Așadar, pe alese:

    • Moldova:



  • Oaș



  • Muntenia


  • Dobrogea


  • Ardeal



  • Banat


  • Oltenia


PS: Pentru mine, de departe cea mai înfiorătoare e cea cu Oașul. Zău, nu știu câți bani ar trebui să pompeze unii în mine ca să mă jeluiesc așa miorlăit ca Arșinel. Nu, n-a ieșit o glumă bună, chit că se vrea referință culturală ironică.

PPS: Ca să nu fiu răutăcioasă până la capăt, am să spun că pot să apreciez munca de adaptare pentru copy și costume (deși pentru cele din urmă nu mă pricep suficient încât să-mi dau seama dacă au fost chiar riguroși).

5 thoughts on “Reclama Catena de Sărbători

  1. Pingback: Reclama Zizin – Dă cu pace în familie | Publicitate românească

  2. Țin să te contrazic. Reclamele despre care vorbești mă irită ușor, dar le simt în proporție de 90% neutre în ceea ce privește angrenarea mea ca individ.
    Cele mai proaste reclame din prezent sunt (în nici o ordine, fiecare din ele e cea mai proastă):
    – reclama Ciuc Premium cu luminatul sticlei cu telefonul; e absolut gay, nu are nici o urmă de masculinitate (presupunem că targetul sunt în primul rând bărbații). E făcută probabil de aceleași fete care “vând un stil de viață” prin reclamele de la Orange și alte firme de genți și parfumuri;
    – că tot veni vorba de Orange, “idealul de viață” vândut de reclame m-a făcut să îi conving pe ai mei și pe alții să treacă la Vodafone. Acum însă reclamele astea dezgustătoare de la Orange și Telekom par chiar decente, consumabile, în comparație cu catastrofa de la Vodafone cu românismul; e mai proastă decât Catena;
    – reclamele dublate în ardelenește la maioneză și alte produse (“noi am ales calitatia, voi?” și “ie preferata mia, o biau toatăăă!”) sunt mult mai proaste decât cele de la Catena;
    – reclama la România care nu înțeleg de ce rulează pe posturile românești; “aici mi-ar fi plăcut să mă nasc…” really?!?!?!
    – reclama la România care rulează pe Nat Geo; nu se deosebește cu nimic de reclama la Albania, Etiopia sau Eritrea; are majore accente ridicole – “where kings come to play”

    Să nu mă-nțelegi greșit, nu sunt fan Catena, chiar cumpăr de la Sensiblu pentru că e singura farmacie care nu arată ca un pom de crăciun de la țigani când treci prin fața ei. Dar reclamele la Catena nu mă irită pentru că… ăștia suntem, ele sunt naturale. A trecut ceva vreme de când am văzut ultima reclamă românească bună, una care să mă entuziasmeze și să mă angreneze pozitiv. Pentru că nu, lema publicitarilor cum că orice fel de publicitate e bun de fapt nu există. De la Miniprix la Orange și Univer, am o listă consistentă de branduri care pe mine și pe cei pe care îi influențez m-au pierdut de client pe termen lung din cauza reclamelor. Și cred că în viitor vor fi tot mai mulți cei care vor refuza să cumpere diletantismul din publicitate.

    • Ba mi-am amintit, ultima reclamă pe care am primit-o cu aplauze era la un ierbicid: “uite-așa niște frunze mari avea pălămida!”

    • Sjf, pe mine tot m-au zgâriat pe creier spoturile astea ”cateniene” de la Crăciun. Dar e clar că în lumea asta e loc de multă subiectivitate și-s și departe tare de segmentul pe care-l vizau. În rest, mă bucur să văd că mai sunt și consumatori care țin la asemenea aspecte 🙂

  3. Pingback: Reclama Leroy Merlin – Grădina | Publicitate românească

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s