Reclama Fabrica de Discounturi

Am văzut aseară spotul și, chiar dacă nu mi s-a părut neapărat fabulos, n-am motive să cred că nu se va dovedi eficient. Îți arată atât de mult simbolul absolut al reducerilor, încât e clar că rămâi cu mesajul bine fixat în minte. Ba, mai mult, cerere pe segmentul reducerilor/chilipirurilor există din plin pe piață, cu atât mai mult în rândul populațiilor ceva mai sărăcuțe.

Oricum, cert e că publicul de la mine de acasă s-a uitat în feluri diferite la reclamă. Eu m-am întrebat de ce e zâmbăreț procentul ăla mare și galben, în timp ce restul, mici și roșii, se bat între ele, pentru că m-aș fi așteptat ca atunci când apare el, marele %, să strivească tot ce găsește în cale. Și apoi am dezbătut în sinea mea dacă e sau nu o idee bună să te poziționezi agresiv în acest context sau e mai bine cum au ales ei, cu zâmbetul prietenos, deși elementul ăsta n-a semănat deloc cu tonul global al spotului. Între timp, colegul de apartament, doar pe jumătate atent, a scos nasul din ce făcea și a declarat sec: ”sună a țeapă”. Și-atunci n-am putut să nu-mi amintesc că ieri citisem, pe Facebook, la Ionuț Bunescu, următorul status: ”Cam miroase a țeapă? Plata doar cu cardul, înainte. http://fabricadediscounturi.ro/”. Bine, eu, în naivitatea mea adorabilă, mi-am spus că nu se poate să dai țepe atât de ostentative, cu promovare intensă la TV! Se fură-n lumea asta, nu-i o noutate, dar chiar așa, în văzul lumii?

Ei bine, după ce am citit azi-dimineață și la Zoso articolul ăsta și după ce m-am uitat bine și la ofertele lor de pe site, mi-am dat seama că are șanse mari să fie exact genul ăla de afacere care sună prea bine ca să fie adevărată. Bonus, tocmai promovarea la TV și caracterul ostentativ s-ar putea să dea legitimitate ofertelor, tocmai pentru ca adorabilii naivi ca mine să-și spună că n-au cum să se păcălească dacă e ceva promovat atât de vizibil. Mă rog, eu mă feresc întotdeauna de lucrurile care sună prea bine. Stau departe inclusiv de cuponiade, deși înțeleg logica lor în mix-ul de marketing, așa că n-am niciun fel de gând să mă arunc, de exemplu, în brațele unui S5 la preț apropiat mai degrabă de cel al unui S3. Însă n-am niciun dubiu că sunt mulți cei cărora le-au sclipit tare ochii când au văzut reclama și mai tare când au ajuns și pe site. Dar cine știe? Poate că așa dau eu cu piciorul marilor oportunități și, câtă vreme nu există țepele concrete, dovedite, presupun că oamenii sunt liberi (să desfășoare activități comerciale).

PS: Cu ocazia asta, Mariciu inițiază o dezbatere interesantă – sunt televiziunile răspunzătoare pentru produsele cărora le fac reclamă? – și, oho, sunt multe nuanțe de gri în discuția asta.

4 thoughts on “Reclama Fabrica de Discounturi

  1. Pingback: Publicitate negativă | Publicitate românească

Leave a Reply

