Reclama CEC Bank – Constantin Brâncuși

[Motto: ”Eu am făcut piatra să cânte pentru Omenire.”]

Constantin Brâncuși e, fără îndoială, unul dintre cele mai valoroase repere culturale pe care le avem. Cred că e un subiect sensibil și pentru cei mai puțin citiți și instigă și în ei un sentiment de mândrie. Așadar, chiar și pentru simpla asociere cu asta aș putea spune că cei de la CEC Bank au fost foarte inspirați:

Totuși, povestea de peste imagini mi se pare chiar mai interesantă. Din câte știu eu, nu există și înregistrări audio cu marele sculptor și, de fapt, (măcar frânturi din) partea video am mai văzut în acest documentar:

Iar dacă textul care însoțește imaginile e copy făcut special pentru spot, aprecierile mele merg la echipa cu pricina, fără nicio urmă de reproș! Pe lângă faptul că ceea ce se aude pare să se potrivească perfect cu mișcările buzelor protagonistului, esența mesajului e minunată – ambiție, perseverență, calitate, durabilitate…

Bravo, CEC Bank! Bravo și agenției care a făcut asta! Mi se pare o execuție exemplară pentru o poziționare sănătoasă bazată pe un istoric îndelungat. Erau n forme în care se puteau întruchipa comercial tradiția, longevitatea, încrederea și tot ce se mai leagă de un brand care există pe piață de atât de mult timp, dar forma asta e cu adevărat emoționantă.

[UPDATE] CNA a interzis difuzarea spoturilor cu Brâncuși, pentru:

încălcarea articolului 93 din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual, potrivit căruia “Comunicările comerciale audiovizuale trebuie să respecte, indiferent de formă şi de durată, principiile de protecţie a minorului, de informare corectă a publicului, de respectare a demnităţii umane, de asigurare a unei concurenţe loiale”.

Leave a Reply

