Cum se promovează hârtia igienică

E drept că trec printr-o perioadă destul de plină și cam stresantă, dar trebuie să recunosc că am dat astăzi cu ochii de baxul de hârtie igienică Volare pe care scria ”cheerful peach” și chiar am râs. Deci 1-0 pentru tine Volare, obiectiv atins, chit că ”piersica jovială” n-are, în esență, nicio treabă cu hârtia igienică. La fel, nici ”relaxing lavender”, tot Volare, dinaintea actualului lot, nu era nici ea foarte din filmul ăsta. Însă înțeleg bine că e o nișă pe care e foarte greu să comunici. Trăiesc din scris copy și varii specii texte promoționale și tot mi se pare dificil, pentru că n-ai cum să te rupi complet de obiectul despre care scrii, dar e musai să fii cât mai vag sugestiv posibil că, deh, nu mai suntem pe vremea romanilor și-al lui ”naturalia non sunt turpia”…

Vestea proastă pentru producători este că încep să fie nevoiți să comunice din ce în ce mai mult, pentru că tot apar sortimente noi pe piață. Asta, desigur, e minunat pentru consumator care, slavă Domnului, nu mai e limitat la șmirghelul ăla-n formă de sul de la Vrancart. Pe vremuri ăla era, pe ăla-n cumpărai și foloseai și tot ziceai mersi, pentru că era mai bun decât alternativele anterioare. Apoi, la un moment dat, a apărut chestia aia roz prin care cam vedeai și cred că încă e destul de populară. Doar că de vreo câțiva ani câștigă teren hârtia-n x straturi și presupun că-s destui care și-au făcut calculul că, per total, e mai bine cu ea, deși aparent e mai scumpă.

Pe calculul ăsta cred că s-a tot ridicat și Zewa și o vreme n-a avut cine știe ce concurență, așa că se promova rar și lejer cu spoturi pufoase de genul ăsta:

De fapt, nu, ani de zile nici nu-mi amintesc să fi văzut vreo reclamă, iar asta probabil pentru că era pur și simplu produs de lux, cu-n public constant și bine delimitat. Ei bine, acum au sigur concurență și o metodă foarte ingenioasă de a te ridica deasupra concurenței e întotdeauna inovația și probabil că nu întâmplător au lucrat la chestia asta și se promovează așa:

Nu prea vreau să mă gândesc că lumea-i atât de încuiată încât să arunce, în general, și cartonul în closet și că răspund cu ocazia asta unei nevoi reale a consumatorilor, dar sunt șanse mari să nu fie doar o găselniță cu care să se distingă mai clar de restul…

Dar cine sunt ăștia, restul? Eu aș pune pariu că Milde e concurentul principal și, în ciuda faptului că se tot poziționează și ei cu pufoșenii, mie mi se pare că adevăratul element distinctiv al lor este mirosul. Bine, toate mărcile mai de Doamne-ajută au mai nou fel de fel de arome, dar ca Milde, zău, nu-i niciuna! Mă rog, poate că o fi mai greu să promovezi olfactivul în formă vizuală, așa că optează pentru varianta mai puțin curajoasă, dar mai sigură:

De fapt, parcă au încercat și ceva puțin altfel (deși parcă tot spre tactil mergea) într-un spot cu artă? Am vrut să scriu despre el la vremea lui, dar nu l-am găsit și nici acum n-am dat de el…

Oricum, e clar că despre unele lucruri e greu să vorbești, însă măcar din când în când și măcar despre unele dintre ele pur și simplu trebuie. Și, câteodată, unii par chiar inspirați. De exemplu, de departe cel mai bun spot la hârtie igienică pe care l-am văzut până acum este acesta:

One thought on “Cum se promovează hârtia igienică

  1. Pingback: Reclama Emeka | Publicitate românească

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s