Brico Depot

Chiar ieri observasem că a dispărut reclama cu Salterra și în locul ei a apărut un alt nume nou – Brico Depot. Nu mi s-a părut nimic spectaculos și chiar era genul ăla destul de clasic de panou stradal pentru un magazin de bricolaj, poate un picuț cam încărcat. Însă mi-a atras atenția că sloganul era ”depocrația prețurilor mici”. Primul impuls a fost să mă gândesc la o greșeală de scriere, dar am trecut rapid la următoarea idee că doar cuvântul DEPOT din nume era plasat fix deasupra și referința era destul de clară. N-am cum să nu admit că are un ceva aparte replica asta, dar cred că inovațiile astea lexicale sunt potrivite mai degrabă pentru nume decât pentru sloganuri. Și-apoi, am sentimente destul de mixte vizavi de claritatea mesajului – presupun că ideea ar trebui să fie că prețurile mici fac legea? Nu e rău, dar poate că e un sens ceva mai profund decât era potrivit pentru grupul-țintă implicit? Sau poate nici n-am decriptat eu bine? Mă rog, poate au vrut să-i atingă pe cât mai mulți, că doar au pus explicit și sintagma ”prețuri mici”, special pentru cei fără o predispoziție aparte pentru tâlcuri ascunse…

Dar în timp ce tot filozofam eu ieri la lucrurile astea, oamenii se pregăteau de deschidere și, din ce am văzut astăzi la Știrile PRO TV, au avut mare succes.

Oricum, eu am rămas cu depocrația mea și acum îmi dau seama că habar n-am ce mai scria pe panoul cu pricina. Probabil că am ratat inclusiv un mesaj scris cu litere mari care anunța însăși descrierea… Ba chiar am realizat că am mai trecut pe lângă un alt panou de-al lor săptămâna asta și am remarcat la vremea lui mesajul ”demolăm basmul prețurilor mici”. Numai că mesajul cu pricina mi s-a părut foarte vag și drept dovadă a trecut prin mine fără urme, iar dacă nu mai citeam pe ici, pe colo înainte să scriu aici cred că n-aș mai fi aflat vreodată că era vorba tot despre Brico Depot.

În rest, nu știu, să fie cu noroc!🙂 Înțeleg că e un concept nou pentru România și, chiar dacă magazinele vor funcționa în locul fostelor BricoStore (care înțeleg că au ieșit de pe piață cu datorii serioase), sper să fie genul de mutare care să demonstreze că idei similare pot avea concretizări foarte diferite în funcție de management și strategie în general. Adică, să ne înțelegem bine, dacă aș vedea că un magazinaș de cartier se închide și în locul lui se deschide altul cam la fel, probabil mi s-ar părea ușor stupid și nu i-aș da șanse prea mari de reușită. Bine, nici pentru așa ceva n-ar fi exclus ca noul proprietar de afacere să înțeleagă mai bine ce nevoi are publicul pe care-l țintește direct, dar în liga mai mare în care joacă Brico Depot chiar sunt o mulțime de variabile cu care poți jongla eficient. Deocamdată pare să fie o abordare pe bază de preț și mai ales în piața destul de sărăcuță din România nu e deloc neinspirată. Însă și politicile de preț au în spate alte strategii care le permit să ajungă de la bun început la prețurile alea mici care tot generează mult profit.

Leave a Reply

