Reclama Okazii.ro

Știți vorba aia cu ”ai pierdut trenul”? Ei bine, omuleții ăștia chiar luaseră trenul înaintea altora, dar tare mi-e că au trecut unii cu TGV-ul pe lângă acceleratul lor. Bine, neavând acces la cifre, n-am nici cea mai vagă idee dacă într-adevăr au rămas atât de în urmă față de foarte agresivii nou-veniți Mercador.ro și Tocmai.ro, dar cert e că, din moment ce au simțit și ei nevoia să facă un spot pentru TV, au oarece motive de îngrijorare. Normal că se laudă și ei că-s cel mai mare magazin online de ceva și e foarte bună mișcarea, dar pun pariu că-i ca la audiențele TV – toți se laudă că ar fi cei mai urmăriți și, culmea, niciunul nu minte neapărat. Dacă nu ești chiar obscur, probabil că poți găsi un sfert de oră în care, pe un anumit segment de populație, l-ai bătut pe X, chit că s-ar descoperi la o analiză mai atentă că era vorba despre femeile de peste 160 de ani din mediul rural, deci un public fără cine știe ce putere de cumpărare și în consecință fără potențial comercial. Și dacă e să revenim la Okazii, formularea ”după numărul produselor aflate la vânzare” e fix la fel de înșelătoare. Faptul că există pe piață de mai mult timp probabil îi ajută să contorizeze mai multă diversitate; adică, dacă la un moment dat au vândut unii niște aberații ca astea, se contorizează ca tip de produs și sunt șanse mici să aibă și noii concurenți😀. Dar oricum ar fi, e o strategie bună să spui că ești cel mai bun la ceva, pentru că dă încredere și cam ține de creativitatea ta să cauți bine o nișă pe care să poți spune asta fără să minți…

Totuși, informația se cam pierde pe final și, sinceră să fiu, spotul în sine e cam fad. Are un mesaj bine gândit, îl spune clar, îl ilustrează relevant, dar nu spune o poveste interesantă, n-are un tempo vibrant și nici măcar un personaj remarcabil. Adică, nu știu, e corect, dar nu e special:

Între timp, concurenții își continuă campaniile și, chiar dacă (per total) pot spune că mi-au plăcut mai mult spoturile pentru Mercador, clar am alergie la fata asta cu foehn-ul:

Și-n schimb îmi place mult ăsta pentru Tocmai (nu, nu doar pentru că nu e cu Văru’ :P):

[UPDATE interesant]: Cică Mercador se ține tare, Tocmai tot pierde teren, iar Okazii clar nu stă grozav.

17 thoughts on “Reclama Okazii.ro

  1. Cei de la ocazii au incercat sa zica mult, in 30 de secunde, si au ales sa insire toate categoriile de produse, la final, te intrebi, ce au zis astia? Canapele si…????
    Nu e deloc memorabila.
    In schimb Mercador a avut o echipa creativa foarte buna.
    Tocmai a fost cu un pas in spate, dar tot era memorabila (dupa mine) datorita acelui nene care dadea ochii peste cap :)))

  2. Pai au vrut sa arate ca au diversitatea, ca asta au. Si le-a iesit. De obicei in diversitate te pierzi si nu stii ce sa mai alegi si nu retii nimic, decat ca sunt multe chestii enumerate acolo.

    • Andreea, depinde cum te uiți la diversitatea asta. Considerând scopul activității lor cred că e un lucru bun, pentru că așa ar satisface nevoile unei plaje cât mai mari de vânzători și cumpărători. În plus, e de presupus că fiecare în parte (fie vânzător, fie cumpărător) vine acolo destul de chitit pe ceva🙂

  3. Eu cred ca cei de la mercador si tocmai au avut de castigat prin spoturile haioase pe care le-au avut. La okazii nu stiu ma intreb si eu daca sunt chiar pe aceeasi activitate cu cele doua site-uri concurente caci sunt mai “seriosi” in categoriile insirate in spot. Adica na, la ei iti poti face un magazin de rechizite scolare, de telefoane am vazut, etc… Eu nu vand nimic pe okazii si de asta nu am ce sa zic de rau de ei🙂. SUnt un amarat cumparator si n-am avut probleme pana acum deloc,

    • Nu știu cum e treaba asta cu magazinul, dar sună interesant și, dacă aș vedea că tot rămân în urmă, cred că în locul lor mi-aș face re-branding pe nișa asta. Mă rog, asta până nu s-ar hotărî și concurenții să implementeze asta🙂

  4. Pe partea de magazine fara sa ai un site al tau stiu de la galele premiilor e-commerce ca incepeau anul trecut sa aiba activitate cei de la Shopmania. Desi nu au legatura cu okazii, mercador sau tocmai, e inteligenta miscarea dupa parerea mea. Nu te mai chinui sa platesti site, hosting, tot ce ai de platit cand vrei un site de genul asta. Okazii nu sunt la acelasi nivel insa ar avea potential sa se distanteze total de mercador si tocmai daca ar aborda un astfel de proiect…Zic si eu ca omul🙂

  5. De mare acord cu tine🙂. Chiar si pe okazii si pe shopmania, la capitolul magazine promovate sunt cele mici. Ca prim pas e intr-adevar o solutie bunicica…Platforma proprie insa, asa cum spui si tu, ofera alte avantaje mult mai mari🙂

  6. Sa nu uitam de magazinul Andreei Raicu, zic :))) s-au dus bine ca si directie. Totusi, sunt curioasa sa stiu cati oameni isi cumpara un TV din magazinul Domo de pe okazii si cati se duce in continuare direct in magazin? Niste cifre ar fi dragute, ca sa ne si dam seama daca functioneaza sistemul.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s