Promovarea prin flyere

Teoretic, flyer-ul e o idee bună. E o cale în plus (și nu neapărat foarte costisitoare) de a câștiga oarece notorietate și ai suficient spațiu încât să te joci cu niște idei și niște forme, în așa fel încât să transmiți un mesaj care să fie și provocator și informativ. Practic, pe lângă faptul că n-am mai văzut de foarte mult timp un flyer care chiar să arate bine, în general aș spune că o campanie cu fițuici colorate e o risipă totală de resurse. Adică știu sigur că nu sunt singura care face mâna greblă în cutia poștală, sortează rapid după criteriul relevanță și apoi aruncă la gunoi spam-ul ăsta fizic. Am văzut cu ochii mei că nu sunt singura care așteaptă cu entuziasm primul tomberon ca să scape de hârtiuța care i-a aterizat în brațe la un colț de stradă din mâinile unei fetițe plictisite etc. De fapt, cea mai lungă viață aș zice că o au flyerele din mapele de prezentare de pe la evenimente și nu de alta, dar mapa aia e reciclată (ca utilitate) la un moment dat și până atunci nu prea ajungi să arunci conținutul. Hai, fie, poate și alea prinse de clanțe mai fac purici prin casele unora, deși nu cred că rezistă multe mai departe de prima curățenie…

Și că tot veni vorba de flyerele din clanță, hai să vorbim de lucruri concrete. Până acum, săptămâna asta am găsit fix 5: 3 de la pizzerii, încă 1 de la ceva cu mâncare și încă 1 de la un coafor. Cu toate 5 am trecut invariabil prin procesul deschis ușa – speriat – enervat – aruncat. În drumul spre gunoi nici nu le-am studiat pe cele 3 de la pizzerii și probabil că nici n-aveau nimic pe ele care să-mi atragă atenția, dar ce-i drept nici nu-s un consumator foarte înflăcărat de așa ceva; OK, dacă mă gândesc bine, știu pe cineva care face stivă de oferte de la pizzerii (deși, la nevoie, mereu sună la aceeași pizzerie, pentru că obiceiurile vechi mor greu, nu-i așa?). Flyerul cu numărul 4 cred că și-ar fi dorit să fie simpatic și amuzant, dar era pe o hârtie foarte proastă, iar textul bătea mai degrabă în ridicol; și singurul motiv pentru care am perceput toate astea a fost formatul – ceva nou pentru mine – era prins de clanță cu elastic de bani. Dar culmea inutilității a atins-o flyerul de la coafor, pentru că salonul cu pricina e la parterul scării și e acolo de cel puțin 3 ani de când locuiesc și eu aici! Și era un flyer strict informativ. Poate mai avea cât de cât sens dacă anunța cine știe ce promoție, dar așa? Zău? Chiar o fi careva care de ani de zile intră și iese în/din bloc exclusiv prin spate și nu aflase de ei? 🙂

Totuși, trecând peste părerile mele personale, mi-ar face mare plăcere să aflu de la cineva despre un studiu vizavi de flyere. Presupun că dacă lumea tot insistă cu ele, ceva-ceva randament tot trebuie să dea. Sau hai, poate studiu e mult spus. M-aș mulțumi și cu niște păreri pro-flyere, cu niște consumatori obișnuiți de orice care să-mi spună aici că ei păstrează flyere, că se uită bine la ele, că rețin ceva informație și, în cel mai bun caz, că au încercat un produs/serviciu/local după ce au aflat de el dintr-o fițuică volantă.

7 thoughts on “Promovarea prin flyere

  1. Uneori cele pentru pizza ( care sunt foarte dese) chiar sunt de folos, te pomenesti intr-o seara ca vrei sa comanzi si nu stii de unde, eu una pastrez hartiuta pana la prima curatenie, apoi o iau de la capat.
    Insa daca e vorba de “presa” de la Kaufland, Billa si asa mai departe, eu una abia le astept,pe langa oferta saptamanala, au bancuri si rebusuri :)))
    Si inca o chestie, ziceai de frizerie, ei bine.. s-a deschis de cateva luni un salon nou in fata blocului, nu am primit nici acum o mica mostra din ce ar putea sa se intample inauntru, as prefera sa primesc prin pofta un mic flyer decat sa ma uit ca taranii in geam sa vad ce se intampla :))

    • Păi stai așa că alea de la Kaufland nu-s chiar flyere. Le-aș zice mai degrabă broșuri sau cataloage și acolo e altă discuție 😀

      Iar cu saloanele, hmmm… Aș zice că e genul de afacere care ar trebui să mizeze mult pe ”word of mouth” sau poate pe proximitate și în cazul ăsta e cu probă concretă :). Ba mai mult, chiar dacă-ți spune că oferă servicii de cosmetică, frizerie și mai nu știu ce (informații care ar fi stupid să nu fie afișate la vedere și pe afară), părerea mea e că la așa ceva contează mult impresia personală, deci tot trebuie să-ți bagi nasul să vezi dacă, de exemplu, pare curățel înăuntru.

      • ideea e ca pe dinafara arata ca un birou fancy cu semineu, tablouri si alte minuni, de zici ca e firma de decoratiuni interioare, dar undeva mic, scrie ca e salon de cosmetica, de aici curiozitatea 🙂

      • Dar de ce nu intri?! 😀 Programează-te pentru ceva minor sau, dacă nu-ţi place ce găseşti înăuntru, cere ceva absurd (o dudă gen manichiură cu catifea… parcă am văzut că ar exista, dar e foarte puţin probabil să o găseşti acolo :)).

      • ;)) stii cum e, primesti toate prostiile de flyere, numai alea care le astepti nu vin 😛

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s