Etică publicitară

Eu sunt ferm convinsă că-n lumea asta sunt foarte puține aspecte care se pot împărți clar între alb și negru. De fapt, cam pentru orice sunt multe nuanțe de gri între albul și negrul pe care unii aleg să-l vadă. Și chiar dacă e, teoretic, mai simplu să operezi cu dihotomii, e destul de nociv să faci asta, pentru că frumusețea vieții vine din complexitate. Practic, întotdeauna depinde de unghiul din care privești. Însă poți să-ți și educi unghiurile cu pricina și să alegi să vezi mereu alb/negru sau, din contra, nuanțele. Ba chiar și în afara educației auto-impuse nu e chiar foarte greu ca, la nevoie, să raționalizăm anumite acțiuni și să le scoatem albe, chit că erau mai degrabă mai aproape de negru…

Ei bine, publicitatea e categoric un domeniu cu o etică dificilă și probabil că nu sunt puține ocaziile în care cei ce lucrează în domeniu se conving pe ei înșiși că ceva e alb imaculat chiar dacă de afară destui văd clar că nu e. Dar presupun că altfel n-ai cum să reziști. N-ai cum să-ți faci treaba (bine) câtă vreme ești prins între sarcini de serviciu și convingeri personale în conflict unele cu altele…

Totuși, măcar din când în când, cred că n-ar strica să ne gândim mai mult și la imaginea de ansamblu:

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s