Rețelele de socializare. Cont personal. Cont profesional

Majoritatea am picat sub vraja rețelelor de socializare, așa că avem conturi și pe ici, pe colo, iar pentru fiecare cont suntem liberi să postăm orice simțim. Teoretic, dacă se găsesc unii sau alții care constată la un moment dat că n-au mare lucru în comun cu noi sunt și ei liberi să nu ne mai urmărească. Practic, ideal ar fi să avem și noi mai mult discernământ… Poate că n-ar fi nevoie să pui o poză nouă chiar de fiecare dată când întorci capul, poate că nu-i musai să știe toată lumea când ți s-a rupt o unghie, poate că nu-i o idee bună să ai poze în lenjerie etc. Și chiar dacă ai grijă la lucrurile astea mai de bun simț, tot e musai să ai discernământ ca să nu-ți dai check-in la Sinaia când te-ai învoit de la birou pe motiv de gripă/să constați că șeful tău e un tâmpit/să te plângi că te plictisești la muncă dacă ești conectat cu superiorii în rețeaua cu pricina sau, dacă lucrezi pe cont propriu, ține de o fibră anume să nu postezi poze din vacanțe luxuriante dacă ai datorii la colaboratori și te tot scuzi că n-ai cu ce să le achiți etc.

Desigur, când vine vorba despre pagini profesionale, lucrurile se complică mult mai mult, pentru că greșelile pot fi și lucruri mai mici, de finețe, iar orice greșeală poate să-ți scadă credibilitatea și asta n-are cum să facă bine. În rest, prezența pe Facebook, Twitter, G+ etc. are mari beneficii pentru orice produs, pentru că e o metodă (de regulă) gratuită de consolidare a imaginii, e o legătură ceva mai personală cu targetul, poate fi și o cale grozavă de a-ți îmbunătăți serviciile (cu singura condiție de a fi deschis la feed-back-ul real) și lista poate continua destul de mult. Categoric nu e ușor să generezi conținut ”engaging” în condițiile în care trebuie să cauți mereu echilibrul dintre atractiv și relevant, dar merită efortul.

Însă greșelile îi costă cel mai mult pe cei din categoria vedete/persoane publice, iar acesta este motivul pentru care majoritatea angajează pe cineva specializat. Chiar nu e lucru ușor să faci în așa fel încât pagina să pară că este într-adevăr gestionată de vedeta cu pricina, să ai conținut personal autentic, dar să cântărești bine și să filtrezi orice virgulă. Iar cei care insistă să posteze singuri…

Ei bine, e a doua oară într-o singură săptămână când citesc despe vreo gafă marca Maria Grapini. Astăzi am citit la Arhi și miercurea trecută la Simona Tache, așa că am intrat și eu pe profilul cu pricina și-am studiat. E foarte discutabil dacă postările cu ”Bună dimineața”/”Noapte bună” fac bine sau rău, la fel și pentru share-uri de poze într-un anume fel, ba chiar îmi mențin părerea și pentru sfaturile din categoria ”de ce sunt buni germenii de grâu”. Deși unele îmi par cam naive, toate arată latura ”umană” din spatele ministrului, iar asta face bine la imagine. Idem pentru faptul că răspunde personal și la anumite comentarii. Ba nici chiar evidența faptului că gestionează singură pagina n-ar fi rea deloc, pentru că alegătorul poate să simtă că într-adevăr ar fi ascultat. Totuși, greșelile de scriere/exprimare nu-și au locul în niciun fel de act de comunicare publică, iar unele idei exprimate categoric au șanse mai mari să dăuneze decât să facă bine (de exemplu, asta)…

Așadar, să postăm cu discernământ!🙂 Și dacă la conturile personale e suficient ca discernământul să fie doar rudă bună cu simțul comun, pentru paginile oficiale situația e mai sensibilă, iar rezultatele cele mai bune vin cu discernământ specializat😀

One thought on “Rețelele de socializare. Cont personal. Cont profesional

  1. Pingback: Volksbank – Jurnal de motan | Publicitate românească

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s