Reclama Hyundai i30

Trebuie să admit că în lunga căutare a mașinii potrivite m-am tot gândit și la Hyundai i30. Bine, n-a fost niciodată vorba despre o mașină nouă, dar i30 chiar arată bine în orice formă. Însă îmi închipui că e destul de dificil să găsești o poziționare potrivită pe piața auto și, cel puțin în gama asta de preț, concurența cu Volkswagen trebuie să fie tare greu de gestionat (fie că vorbim de concurența cu celebrul Golf văzut ca fiind extrem de fiabil, ori Skoda sau Seat care sunt, în esență, tot pe platformă de VW). Cât am căuatat spotul ăsta pe YouTube am tot dat peste reclame care au rulat în alte țări sub sloganul ”think again”, deci e clar că au investit în re-poziționare și fac eforturi să schimbe percepția pe care o au consumatorii despre marcă (percepție care-mi închipui că ar fi în termeni de ”mașină proastă”, pentru că e coreeană și nici măcar de valul crescând de simpatie pentru mărcile japoneze nu poate beneficia, decât dacă-i confundă careva originea).

La noi, spotul rulează sub semnul ”tehnologiei și inovației”, cu mare accent pe grija la detalii și nu e rău deloc. Ba chiar mi se pare foarte, foarte potrivită reclama asta minimalistă și abstractă. Singurul minus pe care-l percep eu e vizavi de aspectul audio. Pe cuvânt că-i cea mai sinistră melodie peste care am dat vreodată în publicitatea TV și eu o asociez mai degrabă cu o bucățică din coloana sonoră a unui film horror (asociere destul de nefericită, mai ales pentru un brand care caută să se re-poziționeze, nu?🙂 ).

Leave a Reply

