Reclama iPhone 5C


E un spot delicat, cu accent pe culoare și-o notă subtilă în final (singurele cuvinte din reclamă sunt integrate în finalul melodiei și te invită să spui și altora despre noul trend – cel colorat). Nu e rău, dar n-aș spune că-i chiar o capodoperă și nici nu e deloc adaptat la piața din România. Dar mai interesant decât spotul în sine mi se pare produsul…

Imediat după lansare circula o glumiță care spunea că C-ul din denumire vine de la ”cheap” (ieftin) și, într-adevăr, modelul acesta s-a dorit a fi o variantă mai accesibilă ca preț. Iar asta contravine cu viziunea pe care o avea Jobs asupra iProduselor, pentru că prețul ridicat le făcea un ”statement” și așa ajungeai, ca deținător de iProdus, să faci parte dintr-un grup ceva mai select. Și nici măcar nu cred că ăsta ar fi singurul aspect cu care Steve Jobs n-ar fi de acord. E drept că și informațiile despre el variază în funcție de sursa de informare; de exemplu, imediat după moartea sa a apărut biografia iLeadership, cu mare accent pe spiritul inovator și cu o secțiune amplă de victimizare pentru perioada în care a fost mătrășit de la conducerea companiei pe care o fondase; în schimb, dacă ați văzut filmul Jobs, probabil că v-au rămas în minte câteva scene care demonstrau că omul Steve Jobs n-a fost chiar foarte de treabă :). Însă nimeni nu contestă că a fost motorul unor inovații reale și pe baza asta solidă s-a tot construit imperiul Apple. Și fix pentru că baza era solidă și nu doar ceva ce exista deja pe piață, dar marketat mai cu moț, cea mai bună promovare de care se bucurau produsele Apple erau prezentările susținute de însuși Steve Jobs în cadrul lansărilor de produse noi (apropo, de la o vreme, parcă produsele noi, lansate cu mare tam-tam, nu-s chiar noi, pentru că funcționalitatea n-are cine știe ce îmbunătățiri, ci mai degrabă design-ul). Iar ca să vă dați seama cât impact aveau prezentările lui Jobs, vă invit să citiți pe larg asta – sunt confesiunile unui fost inginer de la Apple și, pe scurt, povestea sună cam așa: în momentul în care primul iPhone a fost arătat lumii nu era nici pe departe pe deplin funcțional, așa că prezentarea a fost regizată (aplicații accesate în cea mai favorabilă succesiune pentru a evita blocarea dispozitivului, schimbarea dispozitivului în sine în momentul în care dădea semne de uzură etc.) și repetată intens…

Advertisements

One thought on “Reclama iPhone 5C

  1. Reclama spune totul. N-avem ce sa va prezentam nou, asa ca ia uite cate culori avem pentru “noul” model :))
    Probabil ca Jobs n-ar fi acceptat intrarea pe piata “un smartphone pentru toti”. E greu de spus ce efect va avea pe termen lung, dar cert e ca decizia probabil a fost luat la rece, pe baza cifrelor, nu cu sufletul (care oricum s-a dus – ma rog, cat avea, conform povestilor :D), care a vrut altceva.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s