Ghiță Ciobanul încă face vâlvă!

Poate nu la fel de multă vâlvă ca la început, dar au avut grijă și cei de la Vodafone să mai scurme în jăratic din când în când ca să mențină subiectul fierbinte. Și sigur că, în continuare, dezbaterea e vizavi de veridicitatea personajului – e cioban autentic sau actor? Păi… Contează?🙂

Mie controversa asta îmi amintește de o discuție din facultate. Aveam o colegă care era mare cinefilă, așa că la un moment dat am ajuns (inevitabil) să vorbim și despre arta cinematografică. Spre deosebire de ea, eu n-am fost niciodată cine știe ce devorator de filme, însă știam sigur că dintre toate speciile, musical-urile îmi displac cel mai mult. Firește, a trebuit să și explic de ce, iar răspunsul meu a fost prompt – acțiunea nu e verosimilă! Pur și simplu nu mi-a venit niciodată să povestesc ceva unui cunoscut în pași de dans și cântece🙂. Bine, știu că acest criteriu de ”nerealist” se pretează și genului SF care mi-e mai aproape de suflet, dar țin minte că mândra cu care vorbeam atunci mi-a replicat tranșant că filmele nu trebuie să fie verosimile. Ba poate din contra – rolul unui film (bun?) e să te scoată din universul tău…

E drept că reclamele nu-s neapărat menite să te scoată din universul tău (deși o reclamă bună tot ar trebui să-ți spună o poveste), dar poate că nici lor nu e musai să le impunem criteriul de verosimilitate. Cel puțin nu când vine vorba despre povestea în sine sau forma poveștii. Dacă se fac promisiuni nerealiste vizavi de serviciu/produs/preț etc. atunci e inclusiv o problemă legală și avem autorități care monitorizează și reglementează. Altfel, creativitatea ar trebui să fie stăpână absolută în publicitate.

Deci, mă întreb, de ce e atât de important pentru unii să-și clarifice dacă Ghiță e cioban autentic sau nu? Presupun că nu s-a întrebat nimeni dacă în Alpi sau în orice altă parte chiar sunt marmote care învelesc ciocolata în staniol. Sau, mai aproape de casă, mă gândesc că nu vă cuprind frământările la fiecare spot dacă băieții și fetele de acolo chiar sunt consilieri bancari, farmaciști, bucătari etc.

4 thoughts on “Ghiță Ciobanul încă face vâlvă!

  1. Pingback: Reclama OMEGA Co-Axial | Publicitate românească

Leave a Reply

