Promoții prin cupoane

Cred că abia de vreun an au început să apară și la noi destul de agresiv site-urile și campaniile bazate pe cupoane. Și, în esență, e o practică foarte sănătoasă, pentru că au de câștigat și clienții și cei ce oferă serviciile. Clientul câștigă pentru că beneficiază de un serviciu la un preț redus, iar asta s-ar putea să fie o oportunitate bună pentru el de a prospecta piața, de a vedea diferențele dintre mai mulți furnizori de servicii și de a alege opțiunea care se pliază cel mai bine pe nevoile porprii. Iar cei ce-și oferă serviciile câștigă și ei pentru că-și asigură un flux generos de clienți, dar mult mai important decât atât, au ocazia să ajungă la niște clienți noi, să-i fidelizeze și să genereze și Sfântul ”Word of Mouth” (pozitiv, desigur :)). Totuși, asta se întâmplă numai în condițiile în care oferi un serviciu de calitate și omul pleacă mulțumit de la tine. Și sigur că aici e marea fisură din plan…

Până acum eu n-am testat niciodată sistemul de cupoane, însă am destule cunoștințe care au profitat de fel de fel de oferte. Și mai toate cunoștințele astea mi-au spus că, cu foarte puține excepții, când te prezinți la programarea ”cuponată” ești tratat ca un client inferior. Iar un asemenea tratament n-are cum să te convingă să mai revii, ba s-ar putea să mai spui și la alții că nu-i chiar bine acolo (citisem cândva că un client nemulțumit se plânge la alte 10 persoane). Habar n-am dacă unii proprietari de afaceri chiar sunt atât de încuiați (deși nu văd de ce s-ar fi băgat în povestea asta de la bun început) sau nu-și pregătesc (și/sau controlează) angajații corespunzător, dar indiferent care e motivul, ei pierd și am impresia că pierd mai mult decât își dau seama…

PS: Tocmai am văzut pe Facebook o reclamă pentru o ”super-ofertă” de siliconare la preț redus (-50%) și m-a făcut să mă gândesc că poate cupoanele astea nu se pretează chiar la orice domeniu. Cel puțin eu una n-aș prea risca în aspectele medicale. Poate că e o impresie greșită și oricum sunt sigură că, cel puțin în cazul ăsta particular, oricum se găsesc doritoare de sâni mai mari la reducere. Însă eu n-aș avea încredere…

2 thoughts on “Promoții prin cupoane

  1. Pingback: Black Friday | Publicitate românească

  2. Pingback: Reclama Fabrica de Discounturi | Publicitate românească

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s