Reclamele de pe YouTube

Parcă pe la sfârșitul lui aprilie se lansa YouTube România și nu la mult timp după am început și noi să fim binecuvântați cu obligația de a ne uita (din când în când) măcar 5 secunde la o reclamă înainte de a putea viziona clipul care ne interesa de fapt. Personal, nu pot să spun că mă deranjează asta și înțeleg că e o formă rezonabilă prin care eu pot să beneficiez în continuare de un serviciu gratuit. Ba mai mult, s-ar putea ca mecanismul ăsta să-i ajute pe unii să înțeleagă beneficiile reclamelor postate online, iar asta sigur că ar fi bine și pentru activitatea mea de aici.

Ce nu mi-e clar încă e criteriul de afișare al spoturilor, dar presupun că ar trebui să fie în legătură cu videoclipurile peste care se suprapun sau poate cu istoricul user-ului cu pricina. În fine, deocamdată s-ar putea să fie și destul de puțini cei din România care au optat și pentru forma asta de promovare și nici n-am vreo idee ce costuri ar putea avea sau cum s-ar calcula. Ceea ce mă intrigă totuși e faptul că, oricum aș da-o și oricum aș suci-o, eu dau în 90% din cazuri peste reclama asta la Fragedo:

Iar reclama asta chiar nu-mi place. Și-a dorit prea mult să emane dragoste, apropiere, căldură și familie și mi se pare că a ieșit foarte artificială, fetița cred că are prea multe replici (iar vocea și stilul seamănă prea mult cu cele din spoturile Oreo) și tot încerc să fac abstracție de faptul că am o mare problemă cu partea aia din dialog în care fetița spune că ei i-a câștigat încrederea (pasaj cu care am o oarecare problemă etică). În plus, primele 5 secunde menite să-mi capteze atenția (pentru că după asta pot da Skip Ad), mă atrag chiar mai puțin decât ansamblul.

Însă eu cred că se pot face lucruri mărețe pentru promovarea unui produs pe calea asta – vedeți aici, printre altele, cam câte videoclipuri se vizionează pe YouTube în fiecare secundă, deci cam cât interes prezintă platforma și cât timp se petrece pe ea. Dar sigur că potențialul poate fi fructificat sau nu. Tura asta cred că Transavia n-a reușit să obțină maxim de beneficii din povestea asta, însă nici n-am acces la cifre și poate mă înșel…

2 thoughts on “Reclamele de pe YouTube

  1. Pingback: Reclama BestJobs | Publicitate românească

  2. cea mai proasta reclama ……..nu cumpar niciodata….niciodata fragedo cat timp ma mai streseaza pe toate posturile reclama asta !!!!!

Leave a Reply

