Reclama Bergenbier Fresh Grapefruit

Încep prin a vă spune că eu nu beau bere. Dar chiar și așa, mă fascinează fenomenul berii cu suc de fructe. Până acum câțiva ani berea se asocia cu forță, cu ideea de brut, cu amăruiul asumat etc. Chestii serioase pentru latura aia sălbatică a bărbatului modern care e încorsetat de fel de fel de rigori sociale, dar înăuntru e tot bestia aia neîmblânzită. Însă presupun că în ultimii 2-3 ani bărbații au început să-și dezvolte și o altă latură. Altfel, nu-mi explic exact cum un produs (lansat inițial pentru femei, dacă nu mă înșel) e din ce în ce mai popular, ba chiar a lansat o cursă pentru o inovație a gustului. Deodată, lămâia nu mai e destul. Anul trecut apăruse, timid, de la Redd’s berea cu merișoare, dar și asta era marketată anume pentru femei (din nou cu mențiunea ”sper să nu mă înșel”, dar sloganul parcă era ”prea bun pentru bărbați”). Dar anul ăsta se fac vizibil niște pași înainte; de pildă, Becks’s cu lime – o abordare destul de cuminte, pentru că rămâne în spectrul cunoscut, testat deja ca fiind de succes, dar cu un ceva puțin altfel, suficient cât să îi distanțeze de concurență. Iar Bergenbier face un pas mai curajos cu un mix de bere și fresh de grapefruit.

Din punctul meu de vedere, care nu asociez berea decât cu gustul amar, grapefruitul e probabil fructul care se potrivește cel mai bine cu băutura asta alcoolică, însă nu pot să am niciun fel de părere vizavi de gust. Totuși, pot să apreciez că Bergenbier are o abordare curajoasă inclusiv în spot, pentru că pare să se adresez în primul rând bărbaților (actorii principali ai reclamei fiind bărbați), iar asta n-am prea văzut în reclamele pentru genul ăsta de bere. E clar că accentul s-a mutat ușor de la un produs pentru femei spre un produs menit să satisfacă nevoile ambelor sexe, dar mi se pare că ceilalți producători de bere din specia asta au tot așteptat ca cineva să facă pasul decisiv spre targetarea explicită a bărbaților, iar Bergenbier pare să fi făcut chiar asta. De asemenea, îmi place mult cum au integrat în text ideea de prietenie. Până la urmă cu toții asociem brandul ăsta cu sloganul ”prietenii știu de ce”, nu?🙂

3 thoughts on “Reclama Bergenbier Fresh Grapefruit

  1. Pingback: Reclama Redd’s – Creator de gust | Publicitate românească

  2. Pingback: Reclama Bergenbier – Te răcorește ca la munte | Publicitate românească

Leave a Reply

