Reclama McDonald’s McMici

McDonald’s e unul dintre cele mai cunoscute branduri globale și performanța asta e greu de atins. În parte, una dintre marile provocări ale mărcilor globale este adaptarea culturală. E musai să găsești un echilibru între a oferi un serviciu standard, cu atribute comune în orice cultură, dar în același timp să adaptezi anumite aspecte la fiecare piață. Iar McDonald’s e categoric un model din punctul de vedere al adaptabilității și nu vă dau decât un singur exemplu – citisem cândva că în India BigMac-ul se cheamă Maharaja Burger și, din rațiuni religioase, se vinde în varianta fără carne de vită.

Probabil că fix din motive culturale au ajuns și la ideea de McMici. Pe mine nu prea mă-ncântă că ăsta pare să fie specificul național și chiar mai puțin mă încântă spotul în sine. Iar asta pentru că reflectă un ”românism” pe care eu îl resping profund. Însă reclama presupun că e bine făcută, pentru că poartă eficient mesajul către cine trebuie, și-n plus, a fost perfect lansată în vecinătatea lui 1 Mai. Dar e specificul ăla național ușor cocălăresc, cu claxoane, umflat în pene etc…

3 thoughts on “Reclama McDonald’s McMici

  1. Pingback: Cine pe cine ia de prost. | nicichiarasa

  2. Pingback: Reclama McDonalds – Săptămâni Românești | Publicitate românească

  3. Pingback: McDonald’s – Gusturi de Hollywood – Celebrity Beef și Star Chicken | Publicitate românească

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s