Reclama Tuborg Open for more

Îmi place mult spotul ăsta și sunt sigură că îi va atinge fix unde trebuie pe mulți dintre cei care sunt nemulțumiți de propriile rutine și linii. Și sunt foarte mulți cei care au căutat siguranța rutinelor, doar că la un moment dat intră în ”rotița hamsterului” (job-credit-job, serviciu-acasă-serviciu etc.) și se aliniază disciplinat în rând cu alți soldăței. Și, câtă vreme ești în mod real mulțumit de situație, nu e absolut nimic în ne-regulă cu asta. Doar că nemulțumirea dospește latent în majoritatea soldățeilor și nici asta nu e tocmai un secret. Iar campania Open for more lovește foarte bine acolo, cu atât mai mult cu cât ”ieșirea la o bere” e una dintre puținele escapade acceptate în rutinele clasice.

Reclama e bine făcută, de la mesaj, la tempo și până la muzică sau simboluri vizuale. Poate un singur cusur i-aș găsi – sloganul ne-tradus. Sigur, tradus mot-a-mot poate își pierde puțin din intensitate, însă puteau să găsească o adaptare care să transmită ceea ce trebuie și în limba română. Sau poate interpreez eu greșit și sloganul în limba engleză e și el o formă de a ”schimba regulile” 🙂

Advertisements

13 thoughts on “Reclama Tuborg Open for more

  1. imi vine sa vomit de fiecare data cand vad noua reclama de la tuborg, cu liniile voastre.. ORIBIL, si cand spun ca mi vine sa vomit chiar imi vine sa vars la propriu. sunt nevoita sa schimb canalul . ORIBIL DE GROAZNIC

  2. o freci in linie, o sugi in linie, te caci in linie, mananci in linie… cea mai retardata reclama din istoria TV a tarii noastre

  3. imi vine sa imi iau campii cand zice “in linie” de o mie de ori intru intro transa si imi vine sa injur in continuu reclama asta. nu mai beau tuborg in viata mea. chiar evit..

    • Joe, din punctul meu de vedere, repetiția aia își are rolul ei stilistic și întregește binișor imaginea de ansamblu a ”roboțeilor” de pe bandă (și nu zic asta peiorativ, că doar avem toți benzile noastre :)). Dar mi se pare interesant că a avut un impact așa puternic asupra ta o reclamă. Categoric nu-i efectul urmărit de producător, însă e ceva… Se presupune că suntem din ce în ce mai imuni la publicitate pentru că prea suntem bombardați constant de o sumedenie de mesaje.

  4. Nu inteleg, “îi va atinge fix unde trebuie” pe cei care au rutina in viata? Definitia “rutinei” este foarte subiectiva. O persoana poate considera rutina vacantele in bahamas si plimbarile cu iahtul pe cand altul va considera rutina jobul si crescutul copiilor. Am ales extremele dar incearca sa vezi toate cazurile dintre cele doua situatii.

    Deci omul se intoarce obosit de la lucru si primul lucru pe care il vede la televizor este o reclama care ii spune ca are o viata care asa cum e ea, nu merita traita… foarte artistic, indemnuri depresive.

    Dar cireasa de pe tort este alta! Dupa ce ti se scot ochii cu cat de plictisitoare este viata ta, care este mesajul reclamei? “Apuca-te frate de baut ca nu mai tine!”

    Si te rog, intuiesc un atac la persoana, si anume ca “ma simt”. Te asigur ca nu e cazul, insa nu vreau sa sun penibil. Vorbesc doar din punctul de vedere al unui om care a vazut pentru prima oara reclama, si impresia lasata.

    Celelalte aspecte ale reclamei (imagine, sunet) sunt foarte ok. Mesajul insa este prost exprimat dupa parerea mea, si depresiv. “Hai sa-i luam peste picior pe cei care iau minumul pe economie”

    …parerea mea… hic!

    • Andrei, cum bine ai spus, rutina poate să însemne și Bahamas (și poate nu întâmplător unii doldora de bani tot mor de supradoze, tocmai pentru că mai caută câte o senzație altfel). Așa că știi și tu că n-are legătură cu minimul pe economie. Și eu aș zice că n-are legătură nici cu înecatul în băutură. Scopul unei reclame bune poate fi să asociezi o emoție pozitivă cu ea (și în sens extins cu marca respectivă), iar cu asocierea aia în substrat să te îndrepți spre marca X în magazin atunci când ai în gând să achiziționezi un produs din gama aia. Dar eu nu insist să conving pe nimeni de nimic, pentru că n-am niciun interes direct 🙂 Mie pur și simplu îmi place cum e făcută reclama, iar despre mesaj… Ce să zic? Rutina ca plafonare (dar în orice formă ai defini-o) mi se pare nocivă, așa că apreciez orice bobârnac la adresa ei 🙂

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s